∴   Az AS/400 nem játék...

            

2014.03.01. 14:41

Valamikor még december egyik sötét és hideg estéjén gondolkodtam azon, hogy vajon az AS/400-ra milyen játékokat írhattak, illetve milyenek futhatnak el rajta? Persze tisztában vagyok vele, hogy a karakteres képernyő sok variációra nem ad lehetőséget, de a gondolat tovább motoszkált bennem. Pár perc netes keresés után találtam párat, majd ráakadtam Craig Rutledge oldalára. Ez egy remek oldal, sok-sok hasznos programmal. Az alap szöveges forrás nagyon egyszerűen telepíthető, de akár itt bele is nézhetünk.

Szóval itt találtam rá a keresett játékokra is. Természetesen programozói oldalról érdekelt a téma, ezért mélyebben beleástam magam. Az meglepett, hogy a máshol alapjátéknak tartott Aknakereső itt sem nem lelhető fel. Ekkor villant az agyamba, hogy miért is nem csinálok egyet? Elöntött valamiféle izgalom, hogy ilyet nem sokan készítettek, mi lenne ha nekiállnék, hiszen karakteres képernyőn is lehetne. Na igen, így utólag már könnyen mondja ezt az ember, de közben azért volt pár óra, amit gondolkodással töltöttem. Végül is vagy 10 nap alatt az ötletből működő program kerekedett. A forrást elküldtem Craignek is, véleményezésre. Neki aztán annyira megtetszett, hogy egyszerre feltette a honlapjára. Ha figyelmesen nézitek az oldalt, akkor észre is veszitek. Na jó, aki nem, az keresse a MINESWEEPER név alatt. :) Ugyanezen a néven találjátok a forrásban is.

A játékban egy 40x8-as táblát használok, csak hogy túl kicsi, de túl nagy se legyen.

Amikor elkészült a program, készítettem egy kis videót róla, ezt látjátok fent (a végét levágtam, mert ott szerepelt a telefonszámom és email címem is).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://as400programozas.blog.hu/api/trackback/id/tr95860233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dumakanyar 2014.03.27. 08:48:44

Ez tényleg érdekes volt, köszi!

KalmárJ 2014.04.11. 09:19:18

Nem is gondoltam, hogy ilyet is lehet az ason.

Erdős Tibor 2014.04.14. 07:58:33

@KalmárJ: Sok mindent lehet! Az persze más kérdés, hogy nem erre találták ki. A játékokról pont ezért tettem említést, hogy bemutassam ezeket a lehetőségeket is.
süti beállítások módosítása