∴   Mission: Impossible, avagy grafikon a karakteres képernyőn

             Egyszerű grafikon rajzolása az AS/400 képernyőjére

2014.07.25. 16:44

ClientAccess02.JPG

Párszor hallottam régi munkahelyemen, hogy az AS400 karakteres képernyője semmire sem jó, nem lehet kihasználni a grafikus előnyöket, a dizájnt. A "semmire sem jó"-val erősen vitatkoznék, aki meg a grafikára áhítozik, hát használjon valami mást.

Mivel most "időm, mint a tenger", ezért egyik nap kigondoltam, a másik nap pedig meg is valósítottam erre egy egyszerű kis programot, ami nem csinál mást, mint egy megadott mennyiségű számot generál, majd ezeket összegyűjtve egy egyszerű kis grafikonon megjeleníti, hogy mely számból mennyit generált.

Itt a példában most 60 számot generáltam, és a kapott értékeket jelenítem meg a bal oldalon látható kis grafikonon. A dolog nehézségét az jelenti, hogy nem függőlegesen íratjuk ki az eredményeket, hanem vízszintesen. Persze a felhasználó ebből semmit nem vesz észre, Ő már csak a kész grafikont látja.

Nem is ragozom tovább, a programot is csak a kihívás miatt készítettem el. Éppen ezért hibaellenőrzés sincs benne, ezt most nézzétek el nekem.

A képernyőfájl itt, a program forrása pedig itt megtalálható.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://as400programozas.blog.hu/api/trackback/id/tr106544649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása