∴   Tesztelés numerikus paraméterrel

            

2014.04.16. 19:52

Még kezdő RPG fejlesztőként gyakran találkoztam azzal a problémával teszteléskor, hogy parancssorból numerikus paraméterrel kellett meghívnom egy programot.

Tapasztaltabb kollégákat kérdeztem a hogyanról, de azt a választ kaptam, hogy csináljam meg karakteresre, aztán a programon belül mozgassam át a numerikusba. Már akkor szöget ütött ez a megoldás a fejembe, de hát nem vitatkoztam. Inkább utánanéztem a lehetőségeknek. Nos, természetesen van rá megoldás.

Tételezzük fel, hogy van egy programunk (PROG1 a LIB1 könyvtárban), aminek egy numerikus 5 hosszú paramétere van. A numerikus paraméterrel való hívásához használjuk az X'0...f'-et. A parancssorból történő program hívás így néz ki, ha a numerikus paraméter értéke 55555.

CALL LIB1/PROG1 PARM(X'055555f')

Amennyiben 10000-nél kisebb értékkel szeretnénk meghívni a PROG1-et, akkor elő kell nulláznunk. Például nézzük a 333-at:

CALL LIB1/PROG1 PARM(X'000333f')

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://as400programozas.blog.hu/api/trackback/id/tr866045595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása